Sunday, September 30, 2012

Entry 30.9.2012

Rajin pulak aku update blog skrng nie.. Maybe sbb life dh terlalu bosan kot? Ntah lah wei..

Rabu nie ada interview utk kerja baru, hopefully bole la dpt basic rm 3k at least, tp x bole hrp sngt gak, sbb experience yg ada skrng x berbaloi utk dpt Rm 3k.. maybe more? ntah la.. kena fikir kluar dr kotak minda yg sedia ada kot baru bole success.. tp gaji bawah rm 3k mmng x mampu nak menyimpan.. suma harga mahal.. langkah2 nak cope is mcm hari ahad xyah kuar enjoy, memerap dlm bilik.. selamat duit tp selamat tinggal kehidupan.. harus lupakan naluri bosan buat sementara.. hahahaha
skrng mcm sudah hampir gila..

Tekanan hidup makin meningkat

Umur dh nak masuk 30, still x kukuh lagi kewangan, nak kumpul duit pon gagal.. skrng terpaksa tinggalkan muzik kejap, sbb nak kumpul duit utk sara adik2, n kahwin? haha.. ssh tu..

Zaman skrng ada ijazah pon x menjamin masa depan lagi.. lebih kepada pembuangan masa? Ilmu yg dapat pon x dpt tambah value utk dpt kerja lagi bagus.. rugi masa muda aku je masuk Universiti..

Living alone jauh dr famili mmng bnyk kekuatan diperlukan n financial kena tough.. Biar aku kirim duit ke famili, bukan famili kirim duit kat aku.. itu satu perjuangan aku kat cne.. sbb itu kepada bakal majikan: Boleh x bagi aku gaji rm 3k n ke atas? Don't worry, aku x guna duit itu untuk enjoy pon.. aku bnyk tnggungjawab dh.. Enjoy tu utk budak2 kaya.. org miskin mcm aku mana layak enjoy.. Bermimpi bole la.. Kena tukar impian dr jd pemuzik ke impian jd org kaya supaya bole tolong org2 yg aku sayang

Kepada gf, sorry to make u wait.. i wish i can marry u n we live together.. tp Life is so cruel.. Adat dh la menyusahkan.. agama ntah la, macam topeng je dh.. Masyarakat kt nie sakit tenat.. x dpt ubat.. How I wish I was rich so that I can marry you darling, Raise a kid tgether.. build a happy family.. But selaku org miskin, aku hanya mampu bermimpi

Kepada org yg baca, terbaca post ini, kalo rasa annoying, sorry la.. maybe suma akan panggil aku losers sbb entry nie, tp aku x peduli.. Tulis suma tekanan hidup aku kat cne menenangkan jiwa aku.. haha

kalo dulu slalu gak aku berdoa, tp aku gagal untuk merasa kehadiran Tuhan, jd aku berhenti berdoa n lebihkan berusaha.. Aku hidup SEORANG DIRI.. kalo sakit kena hantar diri sendiri g hospital jd kena make sure tiada masalah mcm tu jd.. Kena jg diri sendiri.. Planning 5 steps ahead before doing something

Skrng nie aku harus kuburkan hasrat utk jd pemuzik, multi talented bole main macam2 alat muzik tp bakat tu x bole bg aku duit utk hidup.. utk trus hidup, harus tinggalkan impian aku.. What left of me? aku pon x tau sbb kenapa aku nak trus hidup.. utk Diyana n my Family.. the only thing left for me now.. The reasons for me to live is u, Diyana & My Family.. Love U so much..

Kini badan dh kurang sehat, tekanan darah pun dh tinggi.. risiko utk dpt sakit jantung dh ada.. Doktor pun dh warning.. tp life aku mmng terok kot.. nak jg makanan pon payah.. duit x cukup utk create gaya hidup yg sehat.. haha.. Apa pon x bole bila duit x ada..

Kecewa sngt2 dngn hidup

No comments:

Post a Comment